Ce face supapa EGR si de ce se infunda cu funingine

Ce face supapa EGR si de ce se infunda cu funingine

Radare fixe, un sistem posibil operational in Romania din 2019
Curatarea filtrului de particule diesel DPF, o solutie buna?
Regenerarea filtrului de particule se face in mod automat

EGR-Sistem de recirculare al gazelor arse de catre motor

Ce face supapa EGR?! Nimic mai simplu, decat sa recircule gazele arse de catre motor. Datorita acestui sistem se reduce poluarea cu oxizi de azot (NOx). Orice motor diesel/benzina in urma arderii combustibilului, produce NOx care este nociv pentru organism.
Motorul diesel ca si functionalitate este caracterizat printr-un amestec sarac, aerul necesar arderii fiind in exces. Plus de asta temperatura de ardere din cilindrii fiind mult mai mare datorita compresie si are ca rezultat, o crestere a oxizilor de azot. Din aceasta cauza, motorul diesel este mai poluant decat cel pe benzina.

valva EGR

Asa arata o valva EGR dupa curatare

Deci vizavi de motorul diesel, ca sa intelegem logica acestui sistem specialistii aveau cei doi factori, care favorizeaza aparitia NOx:
-amestec sarac (oxigen in exces);
-temperaturi inalte;
Singura solutie la acest moment, este sa se recircule o parte din gazele arse din nou direct in galeria de admisie. In acest mod, inlocuindu-se necesarul de oxigen cu gaze arse. Plus de asta gazele arse absorb o parte din caldura generata in urma arderii astfel se reduce temperatura maxima pe ciclu.

Supapa EGR nu functioneaza tot timpul in mersul motorului

Ea este comandata de un ECU si la un regim de turatie mediu. Daca doriti sa conduceti sportiv supapa EGR este blocata pe inchis. De aici am putea sa tragem o concluzie, ca sunt tot felul de povesti de curatare a EGR-ului prin mers la turatii inalte.

Valva EGR nu functioneaza la turatii mari, din cauza asta ea se infunda mai des cand masina se foloseste in oras. Singura solutie este sa o demontati si o curatati mecanic cu ajutorul unor solventi.
Sunt situatii cand valva EGR se poate bloca pe deschis. Atunci gazele arse sunt introduse in galeria de admisie in mod excesiv. Ca rezultat, va fi o crestere a monoxidului de carbon, hidrocarburi si particule acestea producandu-se in urma arderii incomplete a combustibilului din lipsa oxigenului.

In concluzie, de ce se infunda supapa EGR?

1. motorina este un combustibil inferior benzinei;
2. motorul diesel produce funingine, mai ales atunci cand este uzat( chiar daca nu este vizibila, este ca aceasta se opreste in filtrul de particule);
3. atunci cand folosesti masina in oras, supapa lucreaza cel mai mult;

Solutii de curatare:

1.  mers cu masina cu turatie mare?! GRESIT !!!
2. demontat si curatat mecanic cu ajutorul diferitilor solventi. SINGURA SOLUTIE!!!

COMMENTS

DISQUS: 0