Citroen C4 Cactus surprinde prin forma caroseriei neconventionala

Citroen C4 Cactus surprinde prin forma caroseriei neconventionala

Volkswagen Golf GTI mai mult evolutie decat revolutie
Mini Cooper S micul gigantic britanic cu spirit german
Peugeot 208 GTi un hot hatchback
Bmw M135i un hatchback perfect echilibrat
Suzuki Swift Sport aspect exterior rafinat

Citroen C4 Cactus surprinde prin forma caroseriei neconventionala

Stim ca francezii au surprins tot timpul prin design, chiar daca de multe ori nu a prins la consumatori. Citroen C4 Cactus nu face exceptie de la aceasta regula. Pur si simplu crossoverul poate sa iti placa sau nu.
Este un risc pe care Citroen si l-a asumat. Acestia nu vin cu caroserii convetionale asa cum ne-a invatat grupul VAG, Bmw etc..
Tot timpul acestia au vandut masini printr-un pret mic, practicat la un anumit nivel de echipare fata de concurenta. Adica, intr-un cuvant primim mai multe optiuni de aceeasi bani, decat daca am plati spre exemplu pe aceleasi optiuni puse pe un Volkswagen Tiguan.

Exteriorul lui Citroen C4 Cactus suprinde prin tehnologia BumpAir (perne de aer) de pe portierele masinii si pe barile de protectie fata/spate

Acestea au un rol dublu, unul de design iar un altul de protectie a portierelor la deschideri neglijente. Citroen spune ca sunt singurii care au implementat aceasta tehnologie in industria auto. Materialul din care este realizat, se numeste poliuretan termoplastic si ar trebui sa isi pastreze proprietatile chiar si pe timpul iernii.
Interesante sunt si barile de pe plafonul caroseriei, cu un design iesit putin din tipare. Se inscriu perfect in liniile caroseriei, parca curg usor spre partea din spate a masinii.

Tinuta de drum OK, atunci cand se ruleaza cu viteza pe autostrada

Pe strada acesta sta chiar foarte bine, imprumutand din tinuta de drum lui Pugeot 2008 datorita sistemului de control al tractiunii Grip Control. Acesta lasa soferul sa isi aleaga 5 moduri de setari Normal(este presetat), Sand, Snow, Off Road si ESP Off .

Interior simplist cu informatiile direct pe tableta de 7 inch cu ecran tactil, situata pe consola centrala

Interiorul este unul simplist, dupa parerea noastra este relativ de ajuns pentru a asigura un confort mediu la volan. Tot timpul au vrut sa fie exclusivisti fata de restul si acum au reusit cu renuntarea la turometru. Nu stim daca a fost o alegere inteleapta. Acesta ajuta mai ales pe cei care doresc un control total al masinii dar si pe cei care nu prea fac diferenta intre un motor oprit si un altul pornit.
Un atu pe care francezii si l-au creat in timp, este prin nivelul de echipare al masinilor produse de acestia. Citroen trebuia sa compenseze prin ceva in fata concurentei.
Vizibilitate buna, pozitie pe scaun totusi cam joasa fata de cum ne-am fi asteptat. Spatiul interior este suficient daca ne gandim la acesta clasa. Totusi pentru locurile din spate 2 persoane de 1,90m nu vor sta foarte confortabil.

  • Citroen C4 Cactus

Motorizare cu cilindree mica pentru a realiza consum redus si avantajul unor taxe reduse pentru cei cu bugete mici

Gama de motorizare cuprinde un motor diesel, economic de 1.6L care face un consum/100km de aproximativ 4l. Nici cu motorizarea pe benzina nu sunt mai prejos 1.2L Turbo 99CP, care este destul de puternic pentru aceasta caroserie. Asta daca nu va urcati dintr-un Volkswagen Golf GTI  sa sustineti ca nu trage bine, deci nu comparati motorizarea de la acest crossover, cu motoare de peste 200CP.

Caracteristici tehnice pentru varianta diesel:

Capacitate cilindrica 1560
Putere max CP/rot/min 100(73)/3500
Cuplu maxim Nm/rot/min 254/1750
Transmisie manuala 5
Masa maxima tehnica autorizata (kg) 1610
Viteza maxima km/h 184

Acceleratie 0-100km/h (sec) 10,7
Consum mixt l/100km 3,8
Consum extraurban l/100km 3,2
Consum urban l/100km 3,4
Emisii CO2: g/km 89
Norme de poluare Euro 6

 

COMMENTS

DISQUS: 0