Curatarea filtrului de particule diesel DPF, o solutie buna?

Curatarea filtrului de particule diesel DPF, o solutie buna?

Ce face supapa EGR si de ce se infunda cu funingine
Radare fixe, un sistem posibil operational in Romania din 2019
Regenerarea filtrului de particule se face in mod automat

Curatarea filtrului de particule diesel sau DPF, se poate face de catre noi?

Daca ati ajuns in acest punct in care este necesara curatarea filtrului de particule, atunci trebuie sa stiti ca nu orice filtru se curata. In functie cat de colmatat este, luati decizia de a cheltui o anumita suma de bani sa il curatati sau sa il inlocuiti cu altul nou.

Cand filtrul de particule ajunge sa fie colmatat, nu este de ajuns sa incercati curatarea lui sau inlocuire. Trebuie sa lasati asta pe mana unui specialist, sa va faca si o inspectie a motorului. Filtrul poate fi colmatat din cauza unui injector, care nu functioneaza in parametri sau a sistemului turbo. Inainte de curatare sau inlocuirea filtrului de particule, este necesar ca motorul sa functioneze in parametri normali. Altfel, nu faceti sa ajungeti cat de curand in acelasi punct de unde ati plecat. Si nu credem ca vreti asta, dupa ce cheltuiti mii de euro poate pentru a-l inlocui.

Inlocuim DPF-ul sau il curatam prin diferite metode

Repetam, curatarea filtrului de particule este o solutie de moment dar nu are acelasi succes, ca si cand l-ati inlocui cu altul nou. Prin curatare, nu faceti decat sa prelungiti viata lui. In functie de gradul de colmatare, se poate curata sau nu. Din aceasta cauza, apar tot felul de discutii contradictorii legate de acest subiect. In majoritatea cazurilor curatarea lui este o reusita si mai pot circula cateva zeci de mii de km, in alte cazuri NU si dupa cateva mii de km clacheaza.

Aici problema credem ca este a firmelor specializate care fac asta, privind corectitudinea vizavi de curatarea filtrului de particule. Normal ca ei curata orice dispozitiv, din motiv pecuniar nu refuza nimic(decat cele distruse mecanic sau chimic de catre voi) dar asta nu garanteaza acelasi succes pentru fiecare obiect.

Nu ii invinuim pe ei, nu este vina nimanui daca tu ai sistemul turbo cu probleme si il incarci cu ulei in cativa mii de km sau sunt probleme cu amestecul aer/combustibil. Deci, din aceasta cauza este bine ca motorul sa mearga in parametri atunci cand purcedeti la curatarea lui.
Cateva sfaturi din partea noastra, orice efort de curatare cu metode rudimentare este pierdere de timp, nervi si bani:
1. nu incercati curatarea lui cu produse chimice sau apa (il spalati doar, nu eliberati funinginea de pe pereti);
2. nu il curatati cu jet de apa sub presiune, puteti distruge elementul filtrant;
3. lasati curatarea lui pe mana specialistilor, filtrele se curata de funingine la temperaturi inalte aproximativ 600°C;

Renuntarea la filtrul de particule diesel, o solutie ?!

Concluzia este urmatoarea, acest dispozitiv are o anumita durata de viata. Producatorii nu ne avertizeaza, atunci cand le cumparam frumusetile ca la un moment dat masina noastra va avea aceasta problema si rezolvabila cu sume mari de bani.
Nu ii intereseaza acest fapt, cu toate astea exista si ne lovim tot timpul de aceasta problema spinoasa. Tot din aceasta cauza, s-a dezvoltat o intreaga industrie de produs bani in jurul acestui dispozitiv.
Daca il curatam sau il inlocuim, nu este decat o problema de bani.
Cati km o sa mai mergem cu filtrul curatat sau inlocuit?! Masina este veche, merita sa il inlocuim?! Intrebari sunt multe, incercam sa avem raspunsuri la toate.
Sa speram ca aceasta componenta necesara, va fi perfectionata in timp si va evolua intru-un sens pozitiv.
Dar mai este o solutie, sa renuntam definitiv la filtru definitiv?!

COMMENTS

DISQUS: 0