Mini Cooper S micul gigantic britanic cu spirit german

Mini Cooper S micul gigantic britanic cu spirit german

Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost cu 182cp
Suzuki Swift Sport aspect exterior rafinat
Skoda Octavia vRS varful de gama al cehilor
Renault Megane RS 275 Trophy-R
Volkswagen Golf GTI mai mult evolutie decat revolutie

Mini Cooper S o masina pur englezeasca dar cu trasaturi de germana, de cand este pe mana celor de la BMW

Mini Cooper S de ceva timp face parte din familia BMW, nu degeaba acestia au achizitionat pe giganticul britanic. Stiti cate masini au vandut acestia din 1959 pana in 2000 ?! Nu mai putin de 5,3 milioane de bucati, astfel devenind cea mai populara masina englezeasca.
O masina pur englezeasca, foarte multe dintre ele circuland si acum aflandu-se in posesia unor colectionari. Bmw avand potetialul si resursele necesare, a achizitionat astfel nu numai brand-ul Mini, ci si intreaga istorie. Nu aveau cum sa nu aiba succes, daca nu aduceau prea mari modificari caroseriei (conservatorismul ii caracterizeaza pe germani).

Mini Cooper S este la fel de renumit aproape ca si Golf-ul celor de la Volkswagen

La inceput Mini-ul a fost o masina low-cost dedicata celor cu venituri mici, care doreau o masina cu consum mic, sa se miste rapid cu intretinere usoara.
Dar de cand BMW a preluat fraiele afacerii, acestia au folosit materiale premium de calitate superioara, care a ridicat pretul destul de mult. La exterior Mini Cooper S este un britanic dar de fapt are spirit german.

Cu noul model Mini Cooper S, britanicii au dorit sa ii dea o noua inima vechiului model, ce ii pusesera sub capota un motor de 1.6 litri. Acum avem un 2.0 litri twin turbo ce dezvolta 192cp/280Nm, cu o acceleratie de la 0-100km/h in 6.8sec si o viteza maxima de 232km/h.
Greutatea acestuia de 1220kg o face foarte sprintena, acceleratiile sunt liniare, intr-un cuvant Mini-ul S trage bine de tot. Puteti opta pentru una dintre cele doua variante de caroserie cu 3 usi sau 5 usi.

La exterior Mini Cooper S a primit o parte fata noua

Binenteles faruri cu LED si grila dintre faruri stil fagure, elemente cromate din abundenta. Observam in partea inferioara doua guri de preluare a aerului si directionarea lui catre sistemul de franare cu scopul de racire a discurilor de frana. Ramane in schimb pe capota vestita gura de admisie dar care ramane falsa, folosita in continuare pentru aspectul exterior sportiv.
In parte a spate acestia au marit blocurile optice, astfel parca da senzatia de robustete. Evacuarile sunt situate pe centru, esapamentul rotund din doua tevi cromate. Are un sound sportiv, metalic. BMW fiind recunoscut pentru sound-ul pe care acestia il scot din motor combinat cu evacuarea.

  • Mini Cooper S

Interiorul calitativ tipic BMW ne rasfata cu mai multe gadgeturi

-ecranul de 8.8 inch comandat de joystick-ul iDrive Mini Controller. Cu touch, poti alege foarte usor pe cineva din agenda telefonica doar schitand litera cu care incepe numele;
-sistem de navigatie prin satelit;
-conectare USB;
-bluethoot;
S-a pastrat traditia cu comenzile de pe consola centrala, butonul rosu de Start/Stop parca ar fi din vechile avioane de vanatoare. Torpedoul se deschide ingenios, printr-o singura apasare pe capac.
Ne ajuta la parcare o camera pe mersul inapoi, care afiseaza pe ecranul de 8.8 inch imaginea rezultata cu semnal acustic si vizual. Marginea ceasului rotund de pe consola centrala, colorandu-se in diferite nuante. Arata foarte bine, mai ales noaptea, in functie de comenzile pe care le executi in entertainment.
Bancheta din spate este rabatabila, astfel iti poti mari spatiul de incarcare care de altfel, este destul de mic undeva la 278 litri.

Pentru cei care sunt fani BMW, spun de Mini Cooper S ca este primul bmw cu tractiunea pe fata

Toti cei 192cp se transmit la rotile din fata printr-o cutie de viteze manuala in 6 trepte. Dar puteti opta daca aveti buget, la o cutie automata in 6 rapoarte cu dublu ambreiaj.
Poate fi un pic cam rigida datorita suspensiei sport si ampatamentului. Poate ca veti simti destul de tare socurile in caroserie dar pe cine intereseaza, placerea de a conduce este una la superlativ.

Consumul de carburant declarat de producator :
-urban 7.7 l/100km;
-extraurban 4.8 l/100km;
-mixt 5.9 l/100km;

Dimensiuni:
L-4,005mm
l-1,727mm
h-1,425mm

COMMENTS

DISQUS: 0