Regenerarea filtrului de particule se face in mod automat

Regenerarea filtrului de particule se face in mod automat

Curatarea filtrului de particule diesel DPF, o solutie buna?
Ce face supapa EGR si de ce se infunda cu funingine
Radare fixe, un sistem posibil operational in Romania din 2019

Regenerarea filtrului de particule se face mai des atunci cand circulati in oras

Regenerarea filtrului de particule sau DPF se face in mod automat la masinile lansate in ultimii ani. Aglomeratia traficului urban, mersul pe distante scurte, uzura motorului face ca acest dispozitiv sa se incarce cu funingine. Aceasta trebuie eliberata prin sistemul de evacuare sub forma de cenusa.
DPF-ul se regenereaza ori de cate ori este nevoie, nu este o regula la ce numar de km etc. Depinde de stilul de mers, daca circulati urban sau exterior, calitatea motorinei sau uzura motorului.
De multe ori, ciclul de regenerare nu se face complet datorita faptului ca circulam mai des in oras. In momentul cand ciclul este intrerupt de nenumarate ori, se produce inevitabilul si anume colmatarea lui.

Ce este de facut atunci cand incepe regenerarea?!

Ca sa evitam aceasta neplacere, trebuie sa scoatem masina in exteriorul orasului si sa rulam minim 30 minute in treapta a-3-a, cu 80-90km/h. In majoritatea cazurilor filtrul se regenereaza dar sunt situatii, cand nu mai este nimic de facut si puteti conduce si pana in Australia daca este colmatat.
Ca sa intelegeti ca numai in anumite situatii filtrul de particule isi mai poate face regenerarea, v-am atasat o fotografie cu un caz  care necesita 100% inlocuire sau incercare de curatare la firme specializate.filtru de particule colmatat DPF

Cum ne dam seama de momentul inceperii ciclului de regenerare a DPF-ului

Cand masina isi incepe ciclul de regenerare, o sa sesizati o usoara urcare in turatie la ralanti si pornirea ventilatoarelor electrice de racire(chiar daca afara, nu este o temperatura ridicata). In acelasi timp, consumul de carburant creste simtitor, pentru ca se injecteaza suplimentar combustibil in DPF cu scopul cresterii temperaturii si arderii funinginei. Acest ciclu nu trebuie intrerupt! Sunt putini care sesizeaza acest lucru si lasa masina sa isi faca treaba.

Sunt situatii cand filtrul de particule este incarcat si nu isi mai face regenerarea, din diferite motive. ECU sesizeaza presiune crescuta in dispozitiv si pune automat masina in mod avarie(limp mode). Mai bine zis limiteaza puterea, turatiile nu mai trec de 3000 rot/min atat cat este necesar sa va deplasati imediat catre un service autorizat.

Deci atunci cand v-ati cumparat o masina diesel cu DPF, trebuie sa va pregatiti ca aceasta problema mai devreme sau mai tarziu va aparea. Filtrul de particule este piesa de schimb, fie ca va place ideea sau nu, asta este.

COMMENTS

DISQUS: 0