Renault Megane RS 275 Trophy-R

Renault Megane RS 275 Trophy-R

Volkswagen Golf GTI mai mult evolutie decat revolutie
Bmw M135i un hatchback perfect echilibrat
Seat Leon Cupra o adevarata sportiva
Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost cu 182cp
Mini Cooper S micul gigantic britanic cu spirit german

Renault s-a ambitionat sa aiba cel mai mic timp, pe circuit Nurbugring cu modelulul Renault Megane RS 275.

Acesta a detinut recordul pe circuit pentru masinile cu FWD, pana cand acesta a fost pierdut in fata lui Seat Leon Cupra. Cu modelul Renault Megane RS 275 Trophy-R, s-a ajuns chiar sa renunte la sistemul de aer conditionat, radio, bancheta din spate si alte mici trucuri. Toate acestea in detrimentul confortului, tocmai pentru a bate timpul celor de la Seat. Renault a parcurs cei 20,832 km in numai 7’54’’36. La exterior apar elemente de design care il diferentiaza de un Megane standard. Pe spoilerul din bara fata apare scris Trophy . Iti dai seama cand vezi un RS datorita siglei de pe hayon cat si din fata, chiar sub sigla Renault. Ne-a placut foarte mult dispunerea central al sistemul de evacuare, la fel ca si Lamborghini. Cei de la Akrapovic, l-au facut special pentru Renault RS 275 Trophy, cu un sunet sportiv metalic si usurat la maxim. Evacuarea este construita din titan si fibra de carbon. In habitaclu ne bucuram de absolut orice ofera majoritatea producatorilor: climatizare, usb, volan imbracat in piele alcantara, sistem start/stop, navigatie prin satelit etc.  Scaunele sport Recaro imbracate cu Alcantara, ofera un sprijin lateral foarte bun. Fiind scaune sport, nu sunt chiar asa de confortabile si de plimbat Renault-ul toata ziua prin trafic sau pe un drum, cu multe denivelari. Sistemul de franare este Brembo, discurile sunt marite fata de modelul standard. Etrierii sunt inscriptionati in rosu cu Brembo. Amortizoarele Ohlins sunt si acestea special adresate acestui model, cu reglaje in functie de suprafata de rulare. Necesita mici cunostiinte in domeniu dar sa fim seriosi cine isi cumpara asa ceva, credem ca are un bagaj bogat de cunostiinte in domeniu. Cutia de viteze este una manuala in 6 trepte. Fiind un motor benzina de turatie, binenteles ca s-a optat la o cutie cu trepte scurte de viteza, tocmai pentru a tine motorul turat acolo unde are cuplu maxim si de unde incepe sa traga cel mai bine. Jantele sunt pe 18 inch(19 inch-Megane RS 275 Trophy-R) cu anvelope Michelin Pilot Sport care se comporta exemplar, avand o aderenta maxima pe carosabil.
Renault Megane RS 275 Trophy-R a scapat de kilogramele in plus de pe unde a putut si el. S-a renuntat la:
-sistemul de climatizare si radio -10kg;
-scaunul soferului si al pasagerului din dreapta -22kg;
-bancheta din spate -18kg;
-bateria pentru pornire litiu-ion -16kg;
-jantele de 19 inch -5kg;
-alte materiale-20kg,
ajungand la un total de aproape 100kg.

  • Renault Megane RS 275 Trophy-R
    Renault Megane RS 275 Trophy-R

Predecesorul model l-au realizat cu un minim de greutate. Acum s-au chinuit sa scoata din Trophy-R ultima farama de greutate, de pe unde s-a putut. Renuntarea la confort sau sa inlocuiasca cu materiale ultrausoare anumite parti, care odinioara erau metalice si…Au scos o masina de raliu, mai mult decat un hot hatchback de zi cu zi. Poate ca asta au si vrut. Concluzia asta am luat-o prin numarul de Trophy-R oferite la vanzare. Numai 250 de norocosi se vor bucura de acest model, spre exemplu in U.K. sunt oferite spre vanzare numai 30 bucati. Ma intreb pentru Romania, cate avem?! Pana la urma intre care ar fi sa alegi, un hot-hatch cu care sa iti faci piata si sa duci copilul la scoala asa cum este Volkswagen Golf  GTI sau unul pur si simplu rally, asa cum este Renault Megane RS 275 Trophy. Care este facut pur si simplu mai mult pentru spulberarea recordurilor pe circuite. Ar fi cazul sa te gandesti inainte de doua ori chiar daca iti doresti asta. Renault Megane RS 275 Trophy are sub capota un motor in 4 cilidri, de 2 litri turbo care dezvolta 271cp/360Nm(+10cp mai mult decat RS). La motor s-a lucrat doar la partea de soft, urcand de la 261cp pana la 271cp. Performantele sunt pe masura:
– motor de 2litri turbo;
– 4 cilindri in linie;
– de la 0-100km/h in 5,8sec;
– emisiile CO2 174g/km;

5.0
OVERALL SCORE
EXTERIOR
INTERIOR
MOTORIZARE
PRET
1 user vote x 5.0

COMMENTS

DISQUS: 0