Skoda Octavia vRS varful de gama al cehilor

Skoda Octavia vRS varful de gama al cehilor

Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost cu 182cp
Suzuki Swift Sport aspect exterior rafinat
Citroen C4 Cactus surprinde prin forma caroseriei neconventionala
Volkswagen Golf GTI mai mult evolutie decat revolutie
KIA Pro_Ceed GT nas de tigru

Lansat de curand, Skoda Octavia vRS foloseste aceeasi platforma modulara MQB

Skoda Octavia vRS intareste parca zicala romaneasca “aceeasi Marie, cu alta palarie”. Alaturi de o suspensie sport, jante din aliaj usor, emblema vRS este mai degraba recunoscuta ca o varianta mai accesibila, deja a consacratului Volkswagen Golf GTI.
Skoda Octavia vRSPrescurtat vRS-u, adica v-victory, R-racing, S-sport vine in doua variante de motorizari.
Unul pe benzina 2.0 TSI/220cp cu niste performante remarcabile. De la 0-100km/h in 6.8sec si o viteza maxima de 248km/h, cu putin sub Volkswagen Golf GTI. Motorul raspunde perfect la acceleratie, de fapt este acelasi motor folosit si pe Audi A3,VW Golf GTi, Seat Leon Cupra.

La fel se intampla si cu varianta diesel, mai economic decat cel pe benzina

Acesta se comporta exemplar, avand reprize bune coroborat cu un consum mic de carburant. Vorbim de un 2.0 TDI/184cp ,care face de la 0-100km/h in 8.1 sec si atinge o viteza maxima de 232km/h.
Suspensia pasiva este coborata cu 12mm si plus de asta primeste in varianta standard, un sistem electronic XDS de control al diferentialului. Mai bine zis, acesta franeaza roata din interiorul curbei, facand astfel masina mult mai agila in viraje. Are de asemenea o noua directie progresiva electro-mecanica, care se intareste la viteze mari si mai usor de folosit in oras la parcari. S-a pus accent pe confort si nu au schimbat cu mult placerea de a conduce.

Skoda Octavia vRS

Targhetul cehilor a fost sa tinteasca catre cumparatorul de Skoda, ce doreste de obicei confort si spatiu

decat sa te zdruncine si sa iti rupa rinichii pe un drum cu denivelari.
Ca aspect exterior, avem o bara noua cu proiectoare de ceata dreptunghiulare, functie cornering. Farurile sunt cu becuri bi-xenon si LED pentru luminile de intalnire, blocuri optice fata/spate cu LED, eleron pe capota portbagajului, sigla vRS pe masca din fata si in spate.
Doua evacuari cromate ale sistemului de esapament dispuse diametral opus. Din pacate, una este falsa si in timp cu siguranta, cea nefolosita va fi curata si nu o sa dea o impresie prea buna printre cunoscatori. Masina o poti conduce in patru moduri de setari: Eco, Normal, Sport şi Individual. Cand treceti in modul “sport” si apasati acceleratia la podea, primiti un maxim de putere dar si sunet in boxe. Ceea ce te face mai degraba sa crezi, ca esti intr-un Porche Carrera. Este cam caraghioasa situatia, pe cine vrem sa pacalim ?!
Jantele confectionate din aliaj usor, vin standard pe 17 inch. Puteti opta pentru 18,19 inch, cu etrierii de frana vopsiti in rosu.

Skoda Octavia vRS

Skoda Octavia vRS in varianta de baza are o cutie manuala in 6 trepte

dar va puteti pune optional o cutie automata DSG in 6 rapoarte cu dublu ambreiaj.
Portbagajul este urias 590 litri, tinand cont din clasa care face parte. Spatii de depozitare peste tot, chiar pentru smartphone situat pe canalul median intre schimbator si cotiera. Chiar daca este construit pe aceeasi platforma a Golf-ului, Audi 3, Skoda Octavia vRS este cu mult peste ele. Binenteles vizavi de spatiul interior, mai ales la capitolul volum portbagaj.
Intr-un final avem o masina de familie cu cel mai bun raport pret/calitate. Nu aveti destui bani sa va permiteti un brand mai scump, atunci va puteti cumpara acest model pentru ca nu o sa para rau. O puteti folosi ca o masina de familie cu usurinta. Beneficiati de valente sportive si un consum normal, atata timp cand nu puneti acceleratia la podea la fiecare plecare de pe loc.

COMMENTS

DISQUS: 0